REKLAMAČNÍ ŘÁD DVEŘE - Dveře podlahy Vondráček s.r.o.
Uvedený dokument je vydáván v souladu se zák. 513/1992 Sb. (Obchodní zákoník) a zák. 40/1964 Sb. (Občanský zákoník), oba v platném znění.
Uplatňuje se v obchodním styku, při kterém jako prodávající účastník vystupuje Michal Vondráček
- Dveře podlahy Vondráček s.r.o., Palackého třída 2 203/186, 621 00 Brno-Řečkovice, IČ:04928792, DIČ: CZ04928792.
Obecná ustanovení
- Tento reklamační řád upravuje blíže vztahy a podmínky vznikající z titulu odpovědnosti prodávajícího za vady zboží (díla) prodaného kupujícímu.
- Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je v okamžiku převzetí kupujícím v souladu se závaznou objednávkou či kupní smlouvou resp. smlouvou o dílo (dále jen smlouvou), zejména má jakost a užitné vlastnosti kupujícím požadované, prodávajícím popisované nebo pro věc takového druhu obvyklé a je bez vad.
- V případě, že věc při převzetí kupujícím není v souladu se smlouvou, má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu uvedl věc do stavu odpovídajícímu smlouvě, a to dle požadavku kupujícího opravou nebo výměnou věci za věc bezvadnou.
- Prodávajicí odpovídá za vady, které má prodané zboží při převzetí kupujícím a za vady, které se vyskytnou v záruční době při běžném používání zboží.
- Je-li předmětem smlouvy zboží označené při prodeji jako zlevněné z důvodu vady, aktuálnosti nebo jiného důvodu, upozorní prodávající kupujícího na vadu a dále za ni nenese odpovědnost. Na ostatní součásti zboží platí stanovená záruka.
Ztráta záruky
- Nárok na záruku nelze uplatnit, jestliže příčiny závady jsou mimo vliv výrobce -násilné působení na zboží jako náraz, pád, písek, voda apod. Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody vyplývající zprovozu zboží, funkčních vlastností, škod vzniklých v důsledku neodborného používání zboží, škod způsobených nedodržením návodu, stejně jako škod způsobených vnějšími událostmi a chybnou manipulací, nešetrným zacházením a neodbornými zásahy do zboží (včetně zkracování, hoblování dveří apod.).
- Zboží, jež vykazuje vady vzniklé chybnou manipulací uživatele prodávající po dohodě s kupujícím opraví nebo vymění mimo záruku na náklady kupujícího.
- Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruční doba zaniknou, nebyla-li uplatněna v záruční době, a to prokazatelným způsobem -písemnou formou.
- Barevné odchylky a rozdílná kresba, které jsou způsobeny originalitou každého jednotlivého prvku (dveře, zárubně apod.) jsou charakteristickou vlastností dřeva, a proto nemohou být považovány za vadu, resp. nemohou být předmětem reklamace. Totéž platí pro rámečky nebo lišty, které jsou vyrobené z masivu.
- Zboží, které vykazuje viditelné vady, nelze dále montovata jinak zabudovávat a je nutné ihned uplatnit reklamaci. Při zjištění jakékoliv vady je zákazník povinen tuto skutečnost neprodleně nahlásit prodávajícímu – to písemnou formou, včetně přiložené fotodokumentace. Vpřípadě nedodržení tohoto postupu lze uplatnit práva zodpovědnosti za tyto vady jen formou slevy z cenzboží, které jsou uvedeny v závazné objenávce / smlouvě, a to maximálně do výše 10 % dle posouzení a rozhodnutí zástupce firmy Michal Vondráček / Ing.Eduard Svoboda – Dveře podlahy Vondráček s.r.o.
- Nedoléhající zárubeň k nedokonale rovné zdi nelze považovat za uznatelnou vadu. Zapravení si v takovém případě kupující zajistí sám.
- Špatně objednaný a zadaný rozměr dveří nebo zárubně nepasující do stavebního otvoru nelze považovat za uznatelnou vadu. Opravu si v takovém případě kupující zajistí sám novou objednávkou nebo úpravou na náklady kupujícího.
- Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží.
Reklamační řízení
- Místem uplatnění reklamace zboží je adresa provozovny prodávajícího – Dveře podlahy Vondráček s.r.o., Palackého třída 2 203/186, 621 00 Brno - Řečkovice.
- Písemné oznámení o zjištěných vadách zboží uplatňuje kupující osobně v místě provozovny prodávajícího nebo písemně zasláním zprávy s fotografickou dokumentací o vadách zboží.
- K reklamaci je nutné ve všech případech předložit doklady o prodeji zboží vystavené prodávajícím kupujícímu - fakturu nebo paragon.
- Zjištěné vady kupující písemně vyplní v reklamačním protokolu na pokyn prodávajícího v případě, že reklamaci nevyřídí na místě při osobním jednání nebo obratem bez zbytečného odkladu. Vreklamačním protokolu je kupující povinen uvést veškeré zjištěné vady -o jaké vady se jedná a jak se projevují, a nárok, který v důsledku výskytu vad uplatňuje. Zvolený nárok nelze dodatečně měnit.
- Kupující je povinen zboží dodané prodávajícím prohlédnout co nejdříve po přechodu odpovědnosti za škodu na zboží, to je po převzetí zboží od prodávajícího – po předání zboží či po dodání a montáži prodávajícím je vystaven předávací protokol, který je odsouhlasen oběma stranami (v případě nesrovnalostí zjištěných při převzetí jsou tyto zapsány také na předávacím protokolu, následně pak v protokolu reklamačním).
- Kupující je povinen písemně oznámit prodávajícímu bezodkladně po provedení prohlídky dodaného zboží všechny vady, které zjistil.
- Při zjištění rozdílu v množství, druhu zboží nebo při zjevném poškození (vady zjevné) mezi údaji v dodacím listě a faktuře a skutečně dodaným zbožím, je kupující povinen podat do tří pracovních dnů písemnou zprávu o těchto vadách prodávajícímu. Při nedodržení této lhůty nebude reklamace uznána. V případě, že je tato reklamace uznána jako oprávněná, může kupující požadovat dodání prokazatelně chybějícího zboží
- u množstevní vady a výměnu zboží jiného druhu za zboží kupujícím původně objednané
- u vady druhové. - Práva z odpovědnosti za vady zboží, za které prodávající odpovídá ze zákona, musí kupující uplatnit nejpozději do konce záruční doby – tj. 24 měsíců od převzetí zboží.
- Oprávněnost každé reklamace, posouzení odstranitelnosti či neodstranitelnosti vady a posouzeníúměrnosti nároku kupujícího provede odpovědný pracovník prodávajícího a své stanovisko sdělíkupujícímu.
- Reklamaci, včetně odstranění vady, je povinen prodávající vyřídit do 30 dnů ode dne, kdy mu byla zpráva o reklamaci doručena, pokud se s prodávajícím nedohodne na lhůtě delší.
- Jde-li o vadu odstranitelnou, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna.
- Jde-li o vadu neodstranitelnou, pro kterou nelze zboží užívat, má kupující nárok na: výměnu zboží za bezvadné, odstoupení od smlouvy.
- Jde-li o vadu neodstranitelnou, která však nebrání řádnému užívání zboží k určenému účelu a kupující nepožaduje výměnu věci, má nárok na:
- přiměřenou slevu z kupní ceny,
- odstoupení od smlouvy. - Řešení reklamace odstoupením od smlouvy je možné až v případě, kdy se prodávající s kupujícímnedohodnou na jiném způsobu řešení. Při odstoupení může kupující žádat vrácení kupní ceny snížené o hodnotu opotřebení a dalších zásahu z jeho strany. Vrátit nelze zboží, které je poškozeno, opotřebováno nebo je nekompletní.
- Datem uplatnění reklamace se rozumí její doručení na adresu provozovny prodávajícího. V době, po kterou je zboží v opravě, záruční doba neběží.
- V rámci záruky a záruční opravy se nárokuje výhradně oprava zboží, nikoli jeho vylepšení oprotipůvodnímu stavu.
- Při výměně zboží trvá původně uzavřená smlouva mezi prodávajícím a kupujícím, proto ani zjedné smluvní strany není nárok na vyrovnání případného cenového rozdílu. Záruční doba začíná znovu běžet ode dne převzetí nového zboží.
- Pro v tomto řádu neobsažené právní vztahy, týkající se reklamací, platí obchodní zákoník v platném znění.